Haifa Port Company Ltd.
אודות הנמל שער לקוחות שער נוסעים חדשות הנמל מכרזים ודרושים תמיד לשרותכם
מהפיכה ירוקה
"הרושם שקיבל בית המשפט הוא, שאכן נמל חיפה עבר מעין 'מהפיכה'... וכי הוא השקיע זמן, מאמץ וכספים רבים, בכדי לשמור על איכות הסביבה", כך סיכם בקצרה שופט בית משפט השלום בחיפה, כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח את התרשמותו הבלתי אמצעית, שכללה סיור ברציפי נמל חיפה, בפסק דין שנתן ובחן את התנהלות הנמל. גם אנשי המשרד להגנת הסביבה, שהטיחו בעבר ביקורת על הנמל כבר מודים - המהפך הוא מלא, שיתוף הפעולה מצוין, והשיפור בהליכי העבודה והציוד בנמל דרמטי. 
ואכן, מי שמפליג כיום בבריכת הנמל הגדול בחיפה או נוסע בין רציפיו מבחין מיד בשינוי. המים תכולים, הצבע הלבן של שובל האוניות בוהק והאוויר נקי לחלוטין מריחות או אבק. סביבה ירוקה שבעבר הרחוק ניתן היה רק לחלום עליה. 
האתגר הגדול שעמד בפני נמל חיפה היה בנושא שינוע של מטעני צובר. מדובר לעיתים בעשרות אלפי טונות של חומר אבקתי או גרעיני שעלול להביא לפגיעה באיכות האוויר או הים. הצורך של נמל חיפה להמשיך ולהשתמש ברציפי הנמל הוותיקים והחיוניים שקרובים יחסית לעיר חיפה, לצד החובה לתת שירות יעיל ומהיר לאוניות ולעשות את כל זה תוך שמירה מלאה על הסביבה, חייבו צורת חשיבה אחרת ומציאת פתרונות מורכבים לסוגיה המורכבת.
השלב הראשון כלל התמקצעות של הצוותים התפעוליים. לא פשוט לשנות הרגלים של שנים רבות. לא קל להקפיד על עשרות אלפי פעולות מנוף ולדרוש אפס תקלות. עובדי התפעול של נמל חיפה, בסדרה ארוכה של הדרכות הנוגעות לעבודה תוך שמירה על הסביבה שיפרו דרמטית את העבודה, ונהלים קפדניים מביאים להפסקת העבודה בכל פעם שעוצמת הרוח עולה. 
אבל, אליה וקוץ בה. ההקפדה המיוחדת האטה את העבודה. נדרשו פתרונות נוספים. אלה הגיעו בשלב הראשון בפרויקט ייחודי מסוגו של פריקת קלינקר ברציף הקישון בנמל חיפה, חומר המשמש לתעשיית הבניה, חומר שחלקיקיו קלים ונישאים ברוח בקלות. הפתרון במקרה זה היה שימוש במתקן ייחודי שטרם נעשה בו שימוש בישראל - האקו הופר (ECO HOPPER). מדובר במשפך ענק ואטום שהחומר הנפרק מהאוניה ונכנס אליו בחלקו העליון, נשאב לתוכו באופן אקטיבי מלא ומושלם. אל חלקו התחתון של אותו משפך נכנסות המשאיות באמצעות שרוול ארוך, כך שכל חומר שעובר דרכו נשאר אך ורק בתחום המתקן, ובמקביל אותו אקו הופר נותן גם הספקי עבודה גבוהים. 
לאור ההצלחה של פרויקט הקלינקר בקישון, ולאחר בחינת כל האלטרנטיבות הקיימות בעולם, החליט נמל חיפה לרכוש מתקן אקו-הופר נוסף שמוצב ברציף המערבי בנמל חיפה. כמו כן נרכשו חופני הרמה ירוקים ואטומים לחלוטין המיועדים לחומרים אבקתיים והם בעלי כושר נשיאה של 15 קוב - כמעט פי 2 מהחופנים שבהם השתמשו בנמל עד לאחרונה. כך מתאפשר שירות מהיר הרבה יותר ללקוחות הנמל ותפעול ידידותי לסביבה.
סמנכ"ל לתפעול ומסופים בחברת נמל חיפה דוד כהן גאה מאוד בשינוי: "בנוסף לציוד היקר, הקמנו יחידה חדשה שכל מטרתה הגנה על הסביבה. כמו כן הצבנו מצלמות מיוחדות לניטור האוויר שמשדרות בזמן אמת את התמונות לאנשי הגנת הסביבה". יוסי בן חמו, ראש היחידה להגנת הסביבה בנמל חיפה: "הוכחנו שאנו מחויבים ושותפים מלאים לשמירה וקידום נושאי הגנת הסביבה במפרץ חיפה. מבחני התוצאה של ניטור פליטות מראים כי אכן, חברת נמל חיפה, באופן רצוף ועקבי אינה גורמת לזיהום אוויר". ״אחרי מאמץ רב והשקעות משמעותיות הצלחנו להגיע למקום שבו הרצון שלנו ליעילות תפעולית גבוהה לא בא על חשבון שמירה על הסביבה. הציוד החדש מאפשר לנו את השילוב הזה, להיות גם ירוקים וגם מאוד יעילים״ מסכם דוד כהן


   «חזרה שלח לחבר הדפס
נמל חיפה
יום ראשון, א' בכסליו תשע"ח
19 נובמבר 2017
שער לקוחות
תוכנית עבודה
סטטוס אוניות
זמינות מכולה ריקה
נמל חיפה זמן אמת
תחזית מזג אויר כולל גלים
שרותי נמל
שרותים ימיים
תעריפים
מחשבוני אגרות 2017
שירותים מקוונים
חשבוניות אלקטרוניות
קבלת חשבוניות בדוא"ל
סטטוס מכולה
סרט תדמית
נהלים
שירות תשלום מקוון
מחשבון מכולות יעודי 2017
מחשבון אגרות כלי שייט 2017
מחשבון מטען כללי 2017
Container Fees Calculator 2017
آلة حاسبة لحاويات 2017
תוכנית עבודה
סטטוס אוניות
סטטוס מכולה
דף זמן אמת
חדש! מערכת מבחני בטיחות
מכרזים / المناقصات
דרושים
ספר טלפונים
תחזית מזג-אוויר
גלריית תמונות
סיור וירטואלי
סרטון הנמל
         
דף הבית  I  תנאי שימוש  I  צור קשר  I  מפת האתר  
כל הזכויות שמורות לנמל חיפה © 2012
CYBERSERVE