Haifa Port Company Ltd.
אודות הנמל שער לקוחות שער נוסעים חדשות הנמל מכרזים ודרושים תמיד לשרותכם
תוכניות פיתוח
 
תוכניות הפיתוח של נמל חיפה הינן רבות. שתיים מהתוכניות המרכזיות כוללות הקמת שער מטענים חדש ושיקום מקיף של מסוף המכולות המזרחי.

פרויקט שער המטענים החדש

דמיינו לעצמכם שער מטענים שמתפרש על פני 17 מסלולים. נסו לדמיין את המשאית חולפת על פני מספר רב של חיישנים אוטומטיים שבודקים אותה, ואת מי שנוהג בה, ללא מגע יד אדם, ותוך 90 שניות נותנים אור ירוק להיכנס או לצאת מהנמל. 
בקרוב זו תהיה המציאות - כך בדיוק יראה שער המטענים העתידי של נמל חיפה!

בימים אלה ממש עובדים צוותים של הנמל, בראשותו של מנהל הפרויקט זוהר רובין על אפיונו הסופי של השער החדש, שיחליף את שער 1 המיושן. על הביצוע והמימון (כ-150 מיליון שקל) אחראית חברת נמלי ישראל, שמינתה את חיים זיו כמנהל הפרויקט מטעמה. "
תאריך היעד לסיום - שנת 2016.
 
חלקו המזרחי של השער ייבנה בצמוד לגדר המזרחית של הנמל, אלא שגודלו של השער המתוכנן מחייב לבנות את חלקו הגדול על "חורבותיו" של השער הקיים, מה שמחייב בנייה בשלבים, כאשר בכל שלב חייבים לאפשר המשך כניסה של משאיות לנמל. לכן מתוכננים ארבעה שלבי ביצוע, ובכל רגע נתון תתאפשר כניסה של משאיות גם דרך חוף שמן. 


כדי לתאר את מבנה השער, בואו נצטרף לרגע, בסיוע התרשים למעלה, לנהג המשאית שיגיע מחוף שמן. לאחר מעבר בכיכר הכניסה והעיקול שמאלה, עוברת המשאית באזור השיקוף. המתקן החדשני מיועד למכולות ריקות בלבד, והמשאית לא צריכה לעצור בו היות והשיקוף מתבצע תוך כדי נסיעה. מייד לאחר השיקוף מתרחב הכביש ל-9 מסלולים שונים המובילים את המשאית אל פורטל דיגיטלי מתקדם המורכב ממערכת של חיישנים שגם הם לא מחייבים עצירה של המשאית. "עין" דיגיטלית תקלוט את מספר הרכב של המשאית, גם מספר הנגרר של המשאית יידגם. מצלמה נוספת תקלוט את מספר המכולה, והאם היא מכילה פרטים מיוחדים כמו למשל חומרים מסוכנים. חיישן מיוחד יבדוק את פרטי הנהג (RfID) כבדיקה ראשונית. בדיקה אחרונה תכלול חיישן פסיבי לקרינה רדיו אקטיבית. נהג המשאית, שכאמור לא היה צריך לעצור גם בפורטל הדיגיטלי, ממשיך כעת לעבר השער הראשי. כאן מתרחב הכביש עוד יותר ונפרש לרוחב של לא פחות מ-17 מסלולים. אבל השניות הקצרות שחולפות בין הפורטל לשער הראשי הן אולי קצרות לנהג (שעובר בדרך לשער הראשי בעמדת שקילה), אבל עמוסות למערכת המחשוב שבזמן הזה מעבדת את כל הנתונים שנאספו עד כה, בנוסף למידע המוקדם שקיים ב-TOS, ומבצעת בדיקות והצלבות הנחוצות כדי: א. לאשר כניסה למשאית. ב. להכין עבורה את ה-Job (לעיתים יותר מאחד) שעליה לבצע בנמל. בהנחה שכל הנתונים מתאימים, כשנהג המשאית יגיע את השער הראשי, הוא יצטרך לעשות שלושה דברים (שאמורים לקחת לא יותר מ-90 שניות): האחד, לעבור בדיקה ביומטרית (טביעת אצבע) לצרכי ביטחון, השני, להציץ במסך המגע שלפניו ולבחור ב-Job שאותו הוא יבצע כעת, והשלישי, לקחת הדפסה של ה-Job Card  שמנחה אותו לאן לנסוע מייד לאחר מעבר השער.
ומה ביציאה? האמת, כמעט אותו הדבר. השער החדש מתוכנן בצורה ספירלית, כך ששער הכניסה הראשי הוא למעשה גם שער היציאה. מדובר בפיתרון עם לא מעט יתרונות, שהגדול בהם הוא ניצול מרבי של השטח, היות ויחסית מדובר בשער קטן המשתרע על שטח של כ-90 דונם. כדי לאפשר כניסה ויציאה מאותו שער, 17 המסלולים של השער הראשי יחולקו בהתאם לעומס באותו יום למסלולי כניסה ויציאה. המשאית היוצאת תעבור דרך המסלול למשאיות יוצאות (מסומן בתרשים) ותעבור שוב בפורטל הטכנולוגי שיאסוף את הנתונים, זאת כאשר המערכת כבר מעודכנת שה-Job בוצע. המשאית תעבור שקילה, ואם כל הנתונים תקינים ומתאימים, השער הראשי יפתח, המשאית תחזור למסלול ההיקפי עד שתגיע לשער היציאה (מסומן בתרשים) שיפתח גם הוא אחרי שיקבל OK מהמערכת. הנהג, כמעט בלי שום עיכוב, יוצא לדרכו. את אותו מסלול בדיוק יעברו גם המשאיות למטען כללי וצובר, כאשר חלק מאותם 17 מסלולים יותאם גם להן (נכון לעכשיו עד 3 מסלולים). ומה אם בכל התהליך הזה לא הכול תקין? במרכז התרשים תוכלו לראות את "איזור הבעיות", אליו יוכוונו המשאיות שהמערכת זיהתה בעיה כלשהי בנתונים שלהן. שם כבר יהיה מקום לגורם האנושי שיסייע בפתרון אותן בעיות.


שיקום מסוף המכולות המזרחי

במהלך שלוש השנים הקרובות יבוצעו עבודות שיפוץ ושיקום נרחבות במסוף המכולות המזרחי של הנמל. העבודות הינן באחריות חברת נמלי ישראל ובליווי של אנשי חטיבת ההנסה של נמל חיפה. עלות הפרויקט מוערכת ב-30 מיליון שקלים ומי שזכתה במכרז לביצוע העבודות היא חברת "מעגן"
העבודות יכללו, בין היתר, חיזוק שגומי הפלדה בחזית הים של הרציף, שיקום ויציקת בטונים בקורת חזית הים , שדרוג ההגנה הקטודית על קיר השגומים בחזית הרציף ועוד. הפרויקט אמור להסתיים כאמור, בתוך כשלוש שנים, ויתבצע במקטעים, כדי לאפשר לנמל חיפה להמשיך ולתפעל באופן רציף את המכולות החיוני.
פרויקט זה הינו שלב נוסף בשדרוג רציף המכולות המזרחי. באחרונה סיים נמל חיפה פרויקט להרחבת מסוף המכולות המזרחי בהשקעה כוללת של כ- 170 מיליון ₪. העבודות שהסתיימו אפשרו לנמל להגדיל את קיבולת המסוף ב- 110 אלף מכולות בשנה, תוך מתן שירות ברמת גבוהה יותר.



   «חזרה שלח לחבר הדפס
נמל חיפה
יום שני, ה' בתשרי תשע"ח
25 ספטמבר 2017
אודות הנמל
דבר המנכ"ל
חזון ויעדי החברה
דירקטוריון נמל חיפה
הנהלת נמל חיפה
יתרונות נמל חיפה
מבנה ותפעול הנמל
נתונים סטטיסטיים
דרכי גישה לנמל
כתב הסמכה
קוד אתי
הגנה על הסביבה
היסטוריה
העיר חיפה
חופש המידע
תרומה לקהילה
תוכניות פיתוח
מחשבון מכולות יעודי 2017
מחשבון אגרות כלי שייט 2017
מחשבון מטען כללי 2017
Container Fees Calculator 2017
آلة حاسبة لحاويات 2017
תוכנית עבודה
סטטוס אוניות
סטטוס מכולה
דף זמן אמת
חדש! מערכת מבחני בטיחות
מכרזים / المناقصات
דרושים
ספר טלפונים
תחזית מזג-אוויר
גלריית תמונות
סיור וירטואלי
סרטון הנמל
         
דף הבית  I  תנאי שימוש  I  צור קשר  I  מפת האתר  
כל הזכויות שמורות לנמל חיפה © 2012
CYBERSERVE